Isnin, 4 Mac 2013

Berita Terkini


Pada 1 hingga 3 Mac 2013, ke Cameron Highlands atas jemputan Bahagian Tanah, Ukur dan Pemetaan (BTUP), Kementerian Sumber Asli dan Alam Sekitar menyampaikan ceramah Kursus Pengambilan Tanah untuk Pentadbir Tanah Seluruh negeri Johor di Hotel Haritage.

Walaupun terasa penat berceramah selama 9 jam (terutamanya hari pertama dari 8.30 - 11.30 mlm), tetapi terasa bangga dan seronok kerana banyak persoalan/ masalah yang dikemukakan sepanjang tempoh tersebut dan seterusnya masalah/persoalan dapat diselesaikan. Penyelesaian bukan hanya dari pendapat saya sendiri tetapi juga dari kalangan peserta kursus  (kebanyakan nya dari kumpulan P & P). Dengan kata lain kursus tersebut 'hidup'. Pada pandangan saya matlamat kursus, iaitu melaksanakan proses pengambilan tanah mengikut peruntukan undang-undang tercapai kerana kesungguhan/minat mereka. 

Pada 5 hingga 7 Mac pula akan menyampaikan ceramah Akta Pengambilan Tanah untuk kakitangan pentadbiran tanah Negeri Perlis di Kangar dan harapan saya kursus ini juga akan berjaya sama seperti kursus Negeri Johor

Tiada ulasan:

Catat Ulasan