Sabtu, 2 Jun 2012

Berita Tergempar

Hari ini masih berada di Serkam (Rumah anak bujang lelaki) dalam perjalanan balik ke INSTUN. Malam tadi bawa keluarga dan anak lelaki ke Umbai belanja ikan bakar (Baki wang APC). Ini kali kedua ke Umbai. Kali pertama di bawa oleh CADO Jasin ketika itu apabila berceramah di Melaka.

Malam tadi tak berapa nak nenyak tidor kerana letih (bercermah di JB dan selesai penutup terus memandu ke Melaka dan di Melaka pula cuaca terlalu panas). Selepas subuh dan cuci sedikit halaman rumah anak bujang terus melayari internet. Terperanjat membaca berita " BEKAS KSU KEM. TANAH MENYERTAI PAS DI KEDAH" Tak sampai sebulan yang lalu Dato' Dr. Nik Mohd Zain menghubungi saya bertanyakan kesihatan bekas Pengarah INSTUN Miss CHIA GAIK LIAN dan tak sampai  enam bulan kami bertemu di UTM Skudai dijemput untuk bagi talk berkaitan dengan Pengambilan Tanah bersama dengan Prof Salih Buang kepada pelajar-pelajar UTM.

Moga-moga tindakan Dato' dapat menyumbang kepada negara kerana beliau adalah 'PAKAR' dalam bidang tanah dan saya banyak belajar daripada beliau.

Esok hingga 6 Jun saya berada di Alor Setar, ceramah Pengambilan Tanah untuk Pentadbiran Tanah Negeri Kedah dan selepas itu barulah perbincangan mengenai 'tanah' akan diteruskan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan