Isnin, 18 Jun 2012

Ulasan Berita Terkini

Harian Metro hari ini Isnin 18 Jun 2012, muka surat 10, memaparkan berita bergambar bertajuk ' TPM buat Kejutan' -  Muhyiddin lulus peruntukan RM3 juta bangun semula tapak pasar minggu tertua.

Pasar Minggu yang dipaparkan adalah pasar minggu yang telah saya paparkan didalam blog saya bertarikh 27/5/2012 yang lalu, dimana sejak kecil lagi saya mengunjungi pasar tersebut (ikut ibu beli kain untuk buat baju raya atau barang keperluan lain) dan mejoriti peniaganya adalah orang baru. Berdasarkan gambar dalam akhbar tersebut, digerai tersebutlah (sekarang dikendalikan oleh seorang guru jika tak silap saya. Dulunya dikendalikan oleh bapa beliau) tempat saya minum teh tarik apabila saya pulang ke kampung (Batu 10, Trong). Di gerai tersebut juga terkenal (dari dulu lagi) dengan pulut udang (pulut panggang)

Pada pandangan saya, Pasar Minggu tersebut sepatutnya telah lama dibangunkan semula (bukan hanya sudah lama) tetapi yang lebih penting kawasan tersebut sudah tidak selamat kerana terletak ditepi jalan utama ke LUMUT. Tambahan pula sekarang ini bahagian gerai  didalam gambar tersebut terletak hanya lebih kurang 2 meter dari kawasan tar jalan dan bahagian hujung jajaran gerai itu berhampiran dengan lampu isyarat yang boleh dikatakan baru di bina (akibat projek membaiki semula jalanraya Changkat Jering - Simpang)

SEMOGA PASAR MINGGU TERSEBUT DAPAT DIBANGUNKAN
DENGAN KADAR SEGERA!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan